မဂၤလာပါ

လႈိက္လွဲစြာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္။ ဒီဘေလာ႔ဂ္က ကၽြန္မရဲ့ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈ၊ အေတြ႔အၾကံဳ၊ ခံစားမႈအေတြးအျမင္၊ ဗဟုသုတ၊ က်န္းမာေရးပညာေပး စတာေတြကို ကၽြန္မ ေရးတတ္သလို ေရးၿပီး အမ်ားသိေအာင္ ျပန္လည္မွ်ေ၀ရင္းနဲ႔ မွတ္တမ္းအျဖစ္ သိမ္းဆည္းထားရာ ေနရာတခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားဆိုက္ေတြက ႏွစ္သက္သေဘာက်တဲ့ ပို႔စ္တခ်ိဳ႔ကို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖၚျပထားတဲ့ပို႔စ္ အနည္းငယ္လည္း ရွိပါတယ္။ C-Box ေဘးမွာ ကပ္လွ်က္ ဆိုက္ဘားမွာ က႑အလိုက္ Labels ေတြ ခြဲထားတဲ့အထဲမွာလည္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာကို ေရြးဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ လာလည္သူ အားလံုးကို ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါတယ္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ..


ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား

ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား
(ေအာက္က ေမတၱာပို႔သီခ်င္းနဲ႔ စာသား ပါဠိ၊ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ကို ပိုမိုျပည့္စံုစြာ ေလ့လာခ်င္သူမ်ားအတြက္ ပို႔စ္ကိုဒီေနရာမွာ Click ၿပီး ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

ေျမာက္ပိုင္းေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ကို ၿဖိဳခြဲသြားတဲ့ တရားခံအစစ္က ဘယ္သူေတြလဲ ပိုင္း (၈)

စာတပုဒ္ကို ဖတ္ရင္ fact (အျဖစ္အပ်က္) နဲ႔ Opinion (အျမင္) ဆိုၿပီး ႏွစ္ခုတြဲေနတာ ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ေျမာက္ပိုင္းေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ကို ၿဖိဳခြဲသြားတဲ့ တရားခံအစစ္မွန္က ဘယ္သူေတြလဲ ဆိုတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လက မခင္ေရႊလႈိင္ရဲ့ ပို႔စ္ေတြ စတင္ထြက္လာၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ  feedback ေတြ အမ်ားႀကီး ထြက္လာတာကိုလည္း ကၽြန္မ ဖတ္ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ feedback ေပးသူေတြဟာ  ကၽြန္မဖတ္ရသေလာက္ သူျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကို ဘယ္သူမွ ျငင္းႏိုင္သူမရွိဘဲ Fact နဲ႔ Opinion ကို မကြဲလို႔ သူ႔ရဲ့ အျမင္ေတြအေပၚမွာပဲ အခ်က္အလက္မခိုင္မလံု အဆင့္မရွိတဲ့ စကားလံုးေတြနဲ႔ ျပန္ေခ်ပၾကတာကိုသာ ေတြ႔ရပါတယ္။ မခင္ေရႊလႈိင္ပို႔စ္ေတြကို ကၽြန္မ ျပန္ေဖၚျပလာတာ ပိုင္း (၁) ကေန အပိုင္း အခုဆိုရင္ ေနာက္ဆံုးအပိုင္း ျဖစ္တဲ့ အပိုင္း (၈) အထိ ရွိလာၿပီ ျဖစ္ေပမဲ့ ေဖၚျပရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကိုပဲ အရင္ပို႔စ္တခ်ိဳ႔ရဲ့ မိတ္ဆက္မွာ ေျပာၿပီး ပို႔စ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မ မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေဖၚျပရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို အရင္အပိုင္းေတြမွာ ကၽြန္မ ေျပာထားၿပီး ျဖစ္လို႔ အခုေနာက္ဆံုး အပိုင္းမွာေတာ့ စာပိုဒ္ေတြ မ်ားေနၿပီမို႔ သီးသန္႔ ထပ္မေျပာေတာ့ဘူး။ ဒါေမပဲ့ ပို႔စ္အားလံုးကို ျခံဳၿပီး  Fact (အျဖစ္အပ်က္) နဲ႔ Opinion (အျမင္) အေပၚ မွတ္ခ်က္ အနည္းငယ္ေတာ့ ေပးလိုပါတယ္။

Fact နဲ႔ Opinion ကို လံုး၀ခြဲျခားတတ္သူတေယာက္အေနနဲ႔ ကၽြန္မကေတာ့ သူေရးထားတာ ဘယ္ေလာက္မွန္တယ္ မွားတယ္ဆိုတာ အတတ္မေျပာႏိုင္ေပမဲ့ သူေရးတဲ့ fact ေတြဟာ ပေရာဂတခုေၾကာင့္ အဂတိလိုက္ၿပီး လုပ္ၾကံဖန္တီးကာ ေရးထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မဘေလာ့ဂ္မွာ ကၽြန္မေရးခဲ့တဲ့ ABSDF ေတာတြင္းအေတြ႔အၾကံဳေတြလိုပဲ ေျမာက္ပိုင္း ေတာ္လွန္ေရး ရဲေမတေယာက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ မခင္ေရႊလႈိင္ကလည္း ေျမာက္ပိုင္းမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့စဥ္ သူျဖတ္သန္း ၾကံဳေတြ႔ရတဲ့အတိုင္းကို ဟန္ေဆာင္မႈမပါ လုပ္ၾကံဖန္တီးမႈ လံုး၀မပါဘဲ ျဖတ္သန္းမႈကလာတဲ့ အခ်က္ေတြကို ေရးခ်ထားတာလို႔ပဲ ယံုၾကည္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ့ Opinion (အျမင္) နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးက်ေတာ့  ဥပမာ အမ်ားက လူဆိုးလူမိုက္ လူၾကမ္းႀကီး အျဖစ္သတ္မွတ္ထားတဲ့ ကိုသံေခ်ာင္းကို ရိုးသားသူတေယာက္လို႔ ေျပာတဲ့အခ်က္လိုမ်ိဳး တခ်က္စီအေပၚမွာ သူ႔အျမင္မွားတယ္ မွန္တယ္ဆိုတာ ေ၀ဖန္ဖို႔က်ေတာ့ သူ႔ျဖတ္သန္းမႈအရ သူ႔မွာရွိတဲ့ အခ်က္အလက္နဲ႔ပဲ ဆိုင္လို႔ အဲဒီအတြက္ ကၽြန္မမွာ အခ်က္အလက္ မရွိတဲ့အတြက္ ဒီလိုအျမင္မ်ိဳးအေပၚမွာ ကၽြန္မ ဘာမမွတ္ခ်က္ မေပးလိုပါဘူး။  ဒါေပမဲ့ တခုလံုးရဲ့ ေက်ာရိုးျဖစ္တဲ့ အဓိကအျမင္ ဒီေျမာက္ပိုင္းျပႆနာမွာ ရန္သူ႔လက္ခ်က္ ရန္သူ႔ပေရာဂ ပါလို႔ ျဖစ္ရပါတယ္ဆိုတဲ့ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ကိုက်ေတာ့ မခင္ေရႊလႈိင္ရဲ့ အျမင္အေပၚ ကၽြန္မ လံုး၀ဥႆံု လက္ခံပါတယ္။ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာေတြဟာ ရန္သူ႔ပေရာဂ လံုး၀မပါဘူး အခ်င္းခ်င္း မနာလိုလို႔သာ ျဖစ္ရတာပါလို႔ ေျပာေနသူေတြကိုေတာ့ ရန္သူ႔လူ မဟုတ္ရင္ ရန္သူ႔လွည့္ကြက္ထဲကို လံုး၀အ၀င္ခံလိုက္ရတဲ့သူေတြလို႔ပဲ သတ္မွတ္ပါတယ္။

 အပိုင္း (၁)  အပိုင္း (၂)အပိုင္း (၃-၄)၊  အပိုင္း (၅) အပိုင္း (၆-၇)




 
ရဲေဘာ္ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ (မပ)
အထဲကို ျပန္၀င္ခဲ့ခ်ိန္ မႏၲေလး လႈပ္ရွားမႈ ေခါင္းေဆာင္တဦး က်မရဲ႕အျမင္ကို ေတာင္းခံလာခဲ့စဥ္က “အခုအခ်ိန္မွာ ဘယ္ သူ႔ကိုမွ ဘာမွ ေရးမေပးႏိုင္ဘူးလို႔” ေျဖခဲ့ေပမဲ့ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ က်မေနရာ က်မရဲ႕ေထာင့္ကေန က်မရဲ႕အျမင္ကို ေရး ကို ေရးေပးရမဲ့တာ၀န္ က်မမွာ ရွိပါတယ္။ က်မေထာင့္ကေန က်မ အမွန္တကယ္ ျမင္ရ ၾကားရ သိခဲ့ရတာေတြကိုသာ ေရးရတာျဖစ္လို႔ အားလံုးက ျဖစ္ေစခ်င္ေနတဲ့ဆႏၵေတြ ျပည့္၀မွာမဟုတ္တာ ေသခ်ာသလို ၀တၳဳဇာတ္လမ္းေရးေနတာလည္းမဟုတ္လို႔ အခ်ိတ္အဆက္ မိခ်င္မွ မိပါလိမ့္မယ္။
က်မ မသိလို႔ အခ်ိတ္အဆက္မမိဘဲ က်န္ေနရစ္တဲ့ ကြက္လပ္ေလးေတြကို အမွန္တရား တကယ္လိုလားတဲ့ ေျမာက္ပိုင္း ရဲေဘာ္ရဲေမေတြထဲက သိရွိေနသူေတြရွိခဲ့ရင္ တာ၀န္ကိုယ္စီယူၿပီး ၀ိုင္း၀န္း ျဖည့္စြပ္ေပးႏိုင္ခဲ့ရင္ေတာ့ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ဇာတ္ လမ္းတပုဒ္ ပံုေပၚလာမွာပါ ေသခ်ာပါတယ္။ အမွန္တကယ္ပါ၀င္ ပတ္သက္ခဲ့တဲ့ ေျမာက္ပိုင္း ရဲေဘာ္ရဲေမေတြအားလံုး ျပန္လည္စဥ္းစား သံုးသပ္ၾကည့္ႏိုင္ၾကတယ္ဆိုရင္ က်မ ေက်နပ္ပါၿပီ။

အစကတည္းက အတြင္းက်က် အေနအထားမွာ ပါ၀င္ခဲ့ရသူတဦး မဟုတ္သလို ဘယ္လိုေတြ စစ္ေဆးေမးျမန္း ခဲ့ၾက တယ္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရသူတဦး မဟုတ္ဘူးလို႔ ေရးခဲ့ၿပီးသားပါ၊  က်ည္ဆံကို အသံုးမျပဳပဲ ဘာေၾကာင့္ဓါးကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကတာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ အဲဒီေလာက္ေတာင္ ရက္ရက္စက္စက္ စစ္ေဆးေမးျမန္းခဲ့ၾကတာလဲ ဆိုတာကေတာ့ တာ၀န္ရွိတဲ့ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့သူေတြကိုယ္တိုင္ တာ၀န္ခံေျဖရွင္းရမဲ့ အပိုင္းလို႔ပဲ က်မ ျမင္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ရက္ရက္စက္စက္ လုပ္ခဲ့ၾကတာမွန္ရင္ ဒီလိုလုပ္ရပ္မ်ဳိးေတြကိုေတာ့ က်မတဦးတည္းအေနနဲ႔ လက္မခံႏိုင္ပါ၊ ရက္ရက္စက္စက္လုပ္ခဲ့တာေတြကို ကိုယ္တိုင္မျမင္ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့အတြက္ ခ်ေရးထားျခင္းမရွိသလို လုပ္ခဲ့တဲ့သူေတြကို အဲဒီ လိုလုပ္ခဲ့ၾကတဲ့အေပၚ ကာေရးထားျခင္းမ်ဳိးလည္း လံုး၀မရွိပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလူေတြဟာ လူသတ္တာတခုတည္း လုပ္ခဲ့ၾကသူ ေတြမဟုတ္ပဲ ဒါေတြ ဒါေတြကိုလည္း လုပ္ခဲ့တဲ့သူေတြ ဆိုတာလည္း သိဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။

တရားခံေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႐ိုက္ထားခဲ့တဲ့ ဗြီဒီယိုေခြကို လက္ခ်ာေဟာမွာ ရဲေဘာ္ရဲေမေတြကို ျပသခဲ့ေပမဲ့ ႐ိုက္ႏွက္စစ္ ေဆးေမးျမန္းထားတဲ့ စစ္ေဆးခ်က္ေတြအေပၚ အယံုအၾကည္မရွိခဲ့တဲ့အတြက္ က်မသြားမၾကည့္ပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ က်မအေန နဲ႔ ဒါေတြကို အစီစဥ္ရွိရွိလုပ္သြားခဲ့ၾကတယ္လို႔ပဲ ယံုၾကည္ထားပါတယ္၊ က်မ သံသယျဖစ္ခဲ့တဲ့ လူတခ်ဳိ႕ကလြဲရင္ ကိုထြန္း ေအာင္ေက်ာ္၊ ကိုခ်ဳိႀကီး၊ ကိုေအာင္မင္း၊ ဦးစိန္၊ ကိုရဲလင္း၊ ကိုမိုးႀကီး၊ ဘိုဘို၊ ၀ဏၰေဇာ္၊ နန္းေစာ၊ ကိုျမင့္သိန္း က်မရဲ႕ (၄၀၁) တပ္ရင္းက ရဲေဘာ္ေတြ႔ကအစ ေအာက္ေျခက ရဲေဘာ္ရဲေမေတြအဆံုး ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရန္သူ႔သူလွ်ဳိေတြလို႔ ဘယ္ တုန္းကမွ က်မ မသတ္မွတ္ခဲ့ လက္မခံခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေထာင္ဘက္ကို သြားလာခြင့္ေတြရေတာ့ က်မ မၾကာခဏ ေရာက္တတ္တာလည္း ရန္သူ႔သူလွ်ဳိေတြလို႔ က်မ ဘယ္လိုမွ လက္မခံခဲ့လို႔ပါ၊ ကိုျမင့္သိန္းက အႏၲရာယ္ရွိတယ္ မလာ ခိုင္းနဲ႔ေတာ့လို႔ နန္းေစာကို ေျပာခိုင္းခဲ့တာလည္း က်မ မေမ့ပါဘူး။

က်မအေနနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ပ်က္သြားခဲ့ရတာလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းအမွန္နဲ႔ ပါ၀င္ပတ္သက္ခဲ့တဲ့ လူေတြအား လံုးရဲ႕အျမင္ေတြကို အမွန္တကယ္ သိခ်င္ပါတယ္။ ေျပာရမယ္ဆို ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္၊ ကိုေအာင္ႏိုင္တို႔ထက္ ေျမာက္ ပိုင္းမွာ ကိုမ်ဳိး၀င္းနဲ႔ ကိုသံေခ်ာင္းတို႔က ရဲေဘာ္ေတြၾကားမွာ ၾသဇာအာဏာ ရွိၿပီးသားပါ လုစရာေနာက္ထပ္ ဘာအာဏာ ရွိေနလဲ၊ ကိုမ်ဳိး၀င္းက ေဒသစြဲႀကီးလြန္းလို႔ အညႇိဳးႀကီးလို႔ လုပ္တယ္ဆိုလည္း ကိုမ်ဳိး၀င္းတေယာက္တည္း လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္လို႔ ရေနသလား။ တျခားဗဟိုေကာ္မတီေတြကေရာ။ ကိုမ်ဳိး၀င္း ေဒသစြဲႀကီးေၾကာင္းျပဖို႔ မိုးညႇင္း။ မိုးေကာင္းက လူ ေတြကို တမင္ခ်န္ထားေပးခဲ့တာေရာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။

ဒီေလာက္လူေတြ အမ်ားႀကီး ရန္သူ႔သူလွ်ဳိေတြ ဘယ္လိုျဖစ္ႏိုင္မလဲဆိုတာ တာ၀န္ရွိခဲ့သူေတြက ဘာေၾကာင့္ အခုမွပဲ စဥ္း စားမိခဲ့ၾကတာလဲ။ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့စဥ္တုန္းက အဲဒီလို မစဥ္းစားမိခဲ့ေအာင္ ခိုင္လံုပါတယ္ဆိုတဲ့ ဘယ္အေၾကာင္းေတြက သူတို႔ ကို တြန္းပို႔ေပးခဲ့တာလဲ။ ဒါကို က်မ သိခ်င္ခဲ့တာပါ။
ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္နဲ႔အတူ အဖမ္းခံခဲ့ရတဲ့ ကိုညီညီ (ယူဂ်ီ၊ ဆမား) ကို အဲဒီညမွာပဲ ေကအိုင္ေအက လာေခၚထုတ္သြား ၿပီး ဧည့္ခမ္းေဆာင္မွာ ထားခဲ့တယ္လို႔ ကိုညီညီရဲ႕ က်မအေပၚတံု႔ျပန္ခ်က္မွာ ေရးထည့္ထားတာကို ေတြ႔ရတယ္။ မဟာ မိတ္ဆက္ဆံေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဥကၠ႒ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ဟာ ဘာေတြဘာေတြကို ဘယ္လို ဘယ္လိုေတြ ေအာင္ျမင္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္လို႔ ဂုဏ္ယူေျပာၾကားခဲ့တဲ့ ကိုညီညီရဲ႕အကို ကိုေမာင္ေမာင္ (ေရႊကရဝိတ္) ေျပာခဲ့တဲ့ စ ကားေတြအရဆို ေကအိုင္ေအက ေခၚထုတ္သြားရမွာ ဥကၠ႒ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကို မဟုတ္လား၊ ဘာေၾကာင့္ သူရဲ႕ညီ ကိုညီညီ ျဖစ္ေနရတာလဲ။
ေကအိုင္ေအအတြက္ ယူဂ်ီလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေပးခဲ့လို႔ဆိုရင္လည္း ကိုေမာင္ေမာင္၊ ကိုညီညီတို႔ ညီအကိုထက္ အဓိက တာ၀န္ခံ လုပ္ေပးခဲ့သူေတြက ဥကၠ႒ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္နဲ႔ ကိုခ်ဳိႀကီး တို႔ ညီအကိုပါ။
- ဘာေၾကာင့္ သူတို႔ညီအကို ႏွစ္ ေယာက္ကိုေတာ့ ေခၚထုတ္မေပးခဲ့ၾကတာလဲ။
- ေကအိုင္ေအရဲ႕ ဧည့္ခမ္းေဆာင္မွာ ေနခဲ့ရပါတယ္ဆိုတဲ့ ကိုညီညီကေရာ ဘာေၾကာင့္ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက က်ေနာ့္အ သက္နဲ႔လဲၿပီး အာမခံရဲပါ တယ္လို႔ ေကအိုင္ေအ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေျပာျပ အကူအညီမေတာင္းခဲ့တာလဲ။

- ဘာေၾကာင့္ အခုမွ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္တို႔ ကိုခ်ဳိႀကီးတို႔အတြက္ မခံမရပ္ႏိုင္ အသည္းအသန္ ျဖစ္ျပေနရတာလဲ။ – - — ရဲေဘာ္ရဲဘက္ဆိုတာ ေသခ်ာရဲ႕လား။
ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္၊ ကိုခ်ဳိႀကီး၊ ကိုေအာင္မင္း၊ ဦးစိန္တို႔ကို ထိုးေကၽြးခဲ့တဲ့အျပင္ ေဒသအရ အခ်ဳိးခ်နဲ႔ လူမွန္ရဲေဘာ္ေတြ အမ်ားႀကီးပါသြားခဲ့လို႔ကို အစီစဥ္ရွိရွိ လုပ္ခဲ့ၾကတာမဟုတ္ဘူး။ရန္သူ႔သူလွ်ဳိ မပါဘူးဆိုတာ က်မ လံုး၀လက္မခံႏိုင္တာပါ။ ဒါဟာ ေျမာက္ပိုင္းေက်ာင္းသားတပ္ ၿဖိဳခြဲခံလိုက္ရတာပါ။ ေဖာ္ထုတ္ေနစရာ မလိုဘဲ သက္ေသသာဓကနဲ႔တကြ ထင္ရွား စြာရွိေနတဲ့ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့သူေတြကိုသာမက ဒါေတြျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ တရားခံအစစ္ (ရန္သူ႔လူေတြ) ကိုလည္း က်မ တို႔ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ဖို႔လိုတယ္လို႔ပဲ က်မ ျမင္ပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ က်မတို႔ထပ္ၿပီး အညာခံ အသံုးခ်ခံေနၾကရအံုးမွာပါ။
အခု ဒါေတြကို ဦးေဆာင္ၿပီး ျပန္လုပ္ေနသူေတြကလည္း ျဖစ္ခဲ့စဥ္က ဒုတိယအဆင့္အေနအထားကပါ၀င္ခဲ့သူေတြ သိပ္ ႐ိုက္ႏွက္စစ္ေဆးစရာမလိုဘဲ အစီစဥ္တက်ေျဖဆိုခဲ့သူေတြ ကိုယ္လြတ္႐ုန္းေျပးႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ေနျပန္တယ္၊ ဒါလည္း က်မတို႔ ထည့္တြက္ရမဲ့အခ်က္ပါ။ အခုကိုပဲ အမွန္တရားေဖာ္ထုတ္ဖို႔ထက္ ဖြခ်ခြင့္ရလိုက္တာကိုက ရန္သူ႔အတြက္ အ ျမတ္ျဖစ္ေနပါၿပီ။

နန္းေစာ၊ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ တို႔နဲ႔ ဖုန္းေျပာတိုင္းလည္း “ရန္သူ႔လူတေယာက္မွ မပါဘူးဆိုတာ လက္မခံဘူး၊ ႏွစ္ဘက္ စလံုးမွာ ရွိႏိုင္တယ္” ဆိုတဲ့ က်မရဲ႕အျမင္ကို ပြင့္ပြင့္လင့္လင္း ေျပာၿပီးသားပါ။ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကို ထိုးေကၽြခံခဲ့ရတာ လို႔ပဲ က်မ ယူဆတယ္လို႔ ေျပာျပေတာ့ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ကိုယ္တိုင္ “ေအး ငါလည္း အဲဒီလိုပဲ ထင္တယ္” လို႔ ျပန္ ေျပာခဲ့တယ္။ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ ကိုယ္တိုင္ အစပိုင္းက ေရးခဲ့တဲ့မွတ္တမ္းမွာ ရန္သူ႔လူရွိရင္လည္း ႏွစ္ဘက္စလံုးမွာ ရွိႏိုင္တာပဲလို႔ ေရးခဲ့တာလည္းရွိပါတယ္။

က်မေရးတဲ့စာ အပိုင္း (၂) ကို တင္လိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ က်မကို ဖုန္းဆက္လာတယ္။ သူနဲ႔က်မ အျပန္အလွန္ေျပာခဲ့ၾကတာေလးေတြ က်မ တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ (၅) ႏွစ္စီမံကိန္းက ဥကၠ႒ သံခဲ ရဲ႕ မိန္းမ က်မ လုပ္ခဲ့တဲ့ဇာတ္လမ္းပါ က်မအသိဆံုးပဲဆိုၿပီး ေရးထည့္ထားေတာ့ မသိတဲ့သူေတြ ႐ႈပ္ကုန္မွာစိုးလို႔ပါ။ နန္း ေအာင္ေထြးၾကည္ က်မကို ေျပာခဲ့တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်မထည့္ေရးခဲ့တာေတြ မွန္သမွ် သူေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြပါ အပိုမပါပါဘူး၊ သူေျပာခဲ့တာမဟုတ္ပဲ က်မဘာသာ က်မေရးခဲ့တာဆိုရင္ သူအခ်ိန္မေရြး က်မဆီကို ဖုန္းဆက္ေျပာႏိုင္ပါတယ္၊ က်မ အဆင္သင့္ရွိေနပါတယ္။

(ေအဘီမွာ ရဲေမနဲ႔ အိမ္ေထာင္သည္ ကြာျခားခ်က္က ဒီလိုပါ ရဲေမက အဖြဲ႔အစည္းအေ၀းေတြ ဘာေတြ တက္ပိုင္ခြင့္ ၀င္ ေရာက္ေဆြးေႏြးပိုင္ခြင့္ ဗဟိုေကာ္မတီေတြမွာ ေရြးျခယ္တင္ေျမာက္ပိုင္ခြင့္ေတြ ရွိပါတယ္၊ အိမ္ေထာင္သည္က အဲဒီအ ခြင့္အေရးေတြ မရွိပါဘူး၊ လြတ္ကင္းေအာင္လို႔ အိမ္ေထာင္သည္ကို ေရြးလိုက္ပါတယ္ “ကိုသံခဲက တဖြဲ႔လံုးကို ရွာေကၽြး ေနရတယ္လို႔” က်မက ေျပာခဲ့တယ္ဆိုပါလား။ ဘယ္သူ႔ကို က်မ ေျပာခဲ့တာလဲ။ ျပန္ေျပာျပခဲ့တဲ့သူရဲ႕ နာမည္ေလး သိခ်င္ လိုက္တာ။ ေလာကမွာ ေက်ာခ်စရာလူေတြ ဒီေလာက္ ေပါရသလား။ ဘယ္ဘက္ေျပးေျပး ေျပးမလြတ္ ပါပဲ။)
၅ ႏွစ္ စီမံကိန္းဆိုတာ ဒီလိုပါ (အခုေန ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ရယ္စရာပါ)။ ရဲေမေဆာင္မွာ ရည္စားထားၾကတဲ့ ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်မရဲ႕အျမင္ကို က်မေျပာခဲ့တယ္၊ ေတာထဲသြားတဲ့ မိန္းကေလးေတြကို ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ လူေတြက အစိုးရ၀ါဒ ျဖန္႔ထားတဲ့ “ပါပီမ” ဇာတ္ကားထဲကလို သူပုန္စာေလးေတြလို႔ ထင္ျမင္ခဲ့ၾကတဲ့အေပၚ ငါတို႔က အဲဒီကိစၥအတြက္ လာခဲ့ၾက တာမဟုတ္ဘူး။ မိဘကြယ္ရာမွာေနၾကေပမဲ့ ငါတို႔ကိုယ္ငါတို႔ ထိမ္းသိမ္းႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ျပရမယ္။ ေတာ္လွန္ေရး ေရတို ကာလ (၅) ႏွစ္အထိ ရည္းစားမထားသင့္ဘူးလို႔ က်မကေျပာေတာ့ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ နဲ႔ ရဲေမအငယ္တခ်ဳိ႕ကပါ ေထာက္ခံေျပာဆိုခဲ့တယ္၊ (၅) ႏွစ္ေက်ာ္ရင္ေတာ့ ေရရွည္ျဖစ္သြားၿပီမို႔ ႀကိဳက္တာလုပ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။

ဒါနဲ႔ က်မက စာရြက္တရြက္ယူၿပီး နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ကို လက္မွတ္ထိုးခိုင္းလိုက္တယ္။ ေနာက္မွ စာေတြျဖည့္ေရးၿပီး က်မတို႔ ရည္းစားမထားေရးစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေတြထိုးၿပီးခ်ဳပ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီမွာ ဥကၠ႒ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ အတြင္း ေရးမွဴးက က်မ၊ နန္းေစာ၊ သင္းသင္း၊ မိွဳင္းေ၀၊ မခါးတို႔ေတာ့ပါတယ္၊ အန္း၊ ထက္ထက္၊ အီးတီ ပါမပါေတာ့မသိဘူး သူတို႔ ကႀကိဳက္တဲ့သူမ်ားတယ္၊ က်န္တာ မမွတ္မိေတာ့ဘူးတို႔က အဖြဲ႔၀င္ေတြ၊ (၅)ႏွစ္မျပည့္ပဲ ရည္းစားထားရင္ ဥကၠ႒က ထင္း ငါးကား၊ အတြင္းေရးမွဴးက ထင္းသံုးကား၊ အဖြဲ႔၀င္ေတြက ထင္း (၂) ကား အေဆာင္အတြက္ ထင္းကားေပးရမယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ငါးႏွစ္မျပည့္ခင္ က်မနဲ႔ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ ႏွစ္ေယာက္ပဲ က်န္ခဲ့တာပါ၊ အငယ္ေတြက ရည္စားေတြ အလွ်ဳိလွ်ဳိနဲ႔ ျဖစ္ကုန္တယ္။

က်မ ၾသစေတားရီးယားေရာက္စက နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ ဖုန္းဆက္လာခ်ိန္မွာ က်မသူ႔ကို က်မနဲ႔ပတ္သက္ ၿပီး အ႐ိုက္ ခံရဖူးလား ေမးၾကည့္ဖူးပါတယ္။ မင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိပ္ေတာ့ မခံရဘူး။ တခ်က္ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ပဲ။ အေသးေလး (စိုးစိုးလြင္) ကေတာ့ ေရေရလည္လည္ ခံရတယ္။ ေက်ာင္းသားေထာက္လွမ္းေရးက “ခင္ေရႊလႈိင္နဲ႔ မင္းနဲ႔ (၅) ႏွစ္စီမံ ကိန္းဆိုတာ ဘာလဲ” လို႔ ေမးေတာ့ အဲဒါသူက “၅ ႏွစ္အတြင္းမွာ က်မနဲ႔ခ်ိတ္တဲ့သူ ေရာက္လာမွာမို႔ ခင္ေရႊလႈိင္မ်ား ျဖစ္ ေနမလားလို႔ ရွာၾကည့္တာပါ မဟုတ္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္” လို႔ ေျဖခဲ့တာကို ေျပာခ်င္တာပါ။
ကိုေအာင္မိုး၀င္းကလည္း က်မကို အ႐ိုက္ခံကာကြယ္ရင္းရခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္းပါဆိုၿပီး အတင္းႀကီး လိုင္းတင္ေနျပန္တယ္။ က်မက အဲဒီေလာက္အေရးပါတဲ့သူ မဟုတ္ပါဘူး၊ တကယ္အ႐ိုက္ခံရၿပီး က်မကို ကာကြယ္သြားတဲ့ သူေတြကို က်မ ေတြးၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္၊ အဲဒီလူေတြက ေအာက္ေျခက ရဲေဘာ္ရဲေမေတြပါ။ ရန္ေအာင္ (မႏၲေလး၊ အသတ္ခံရ)၊ မခင္ခ်ဳိဦး (ရန္ကုန္။ အသတ္ခံရ)၊ နန္းေစာနဲ႔ က်မရဲ႕ (၄၀၁) တပ္ရင္းက ရဲေဘာ္ေတြပါ။ မခင္ခ်ဳိဦးနဲ႔ က်မ တခါတေလ တခုခုလုပ္ စားၿပီး စကားလက္ဆံုၾကတဲ့အခ်ိန္ ေၾကာင္ (ခ) ကိုေက်ာ္ႏိုင္ဦးလည္း ေရာက္ေရာက္လာတတ္လို႔ အ႐ိုက္ခံကာကြယ္ ေပးတဲ့ထဲမွာ သူလည္း ပါႏိုင္ပါတယ္။ “မင္းကို မ်က္ျမင္ သက္ေသအျဖစ္ ခ်န္ထားဖို႔ အားလံုးက ၀ိုင္းကာထားၾကတယ္” လို႔ အေဆာင္ေရွ႕မွာ က်မကို ေျပာခဲ့သူပါ။

က်မ အျမင္အရဆို လူႀကီးပိုင္းအေတာ္မ်ားမ်ားကို ဆြဲထည့္ေျဖခဲ့ရတဲ့ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ အေနနဲ႔ က်မထက္ ဥကၠ႒ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကို အ႐ိုက္အႏွက္ခံၿပီး ကာကြယ္ေပးခဲ့ရလို႔ ရခဲ့တဲ့ဇာတ္လမ္းပါဆိုရင္ေတာ့ က်မ ခၽြင္းခ်က္မရွိ လက္ ခံပါတယ္။ အပြင့္လင္းဆံုး ေျပာရေၾကးဆိုရင္ ဥကၠ႒ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ကို မယံုၾကည္ခဲ့ပါဘူး၊ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ကို သိပ္႐ိုက္ႏွက္စစ္ေဆးစရာမလိုဘဲ သူ႔ဘာသာသူ ေျဖခဲ့တယ္ဆိုတာကို က်မ ၾကားထားၿပီးသားျဖစ္သလို အဲဒီအခ်ိန္က အဖမ္းမခံရေသးတဲ့ ကိုရဲလင္း၊ ကိုညီညီေက်ာ္တို႔ ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္ေတြလည္း ၾကားၾကသိၾကမွာပါ။

နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ ရဲ႕ ကိုႀကီး (ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္) ခ်င္း ထပ္ေနတဲ့ အလြမ္းစာေလးကိုဖတ္ရေတာ့ က်မ အတြက္ ေတာ့ ခံစားမႈက တမ်ဳိးႀကီးပါ။ နန္းေစာေရ ငါတို႔ရဲ႕ကိုႀကီးက အခုေတာ့ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ရဲ႕ ကိုႀကီးျဖစ္သြားၿပီလို႔ ေအာ္ေျပာလိုက္ခ်င္တဲ့အထိ။ (က်မနဲ႔ နန္းေစာနဲ႔က ေဆးသင္တန္းမတက္ခင္ထိ ဥကၠ႒ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ရဲ႕တဲမွာ အၿမဲမျပတ္ရွိေနတတ္တဲ့ ရဲေမႏွစ္ေယာက္ပါ။ လူႀကီးေတြအားလံုးထဲမွာ က်မတို႔ႏွစ္ေယာက္ အခ်စ္ခင္ဆံုးက ဥကၠ႒ ကို ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ပါ။)
က်မတို႔ မႏၲေလးသူ မႏၲေလးသားေတြ ႏႈတ္က်ဳိးေနတဲ့ ကိုႀကီး (ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္) ဆိုတဲ့ အေခၚအေ၀ၚကို ေတာထဲ ေရာက္တာနဲ႔ “ဥကၠ႒” ဆိုၿပီး က်မတို႔ ေျပာင္းေခၚခဲ့ရပါတယ္။ ေတာထဲမွာဆံုခဲ့ၿပီး ေထာင္ထဲမွာလည္း စကားေျပာခြင့္ မရ ခဲ့တဲ့ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ က ဘယ္အခ်ိန္မွာမ်ား “ကိုႀကီး” လို႔ ေခၚခဲ့ဖူးလိုက္တာလဲ တမ်ဳိးေတာ့ တမ်ဳိးေလးပါပဲ။ နန္း ေအာင္ေထြးၾကည္ ေျပာျပခ်က္အရ အဖမ္းခံထားရစဥ္က လက္နက္ေတြ၊ အဆိပ္ေတြ ထုတ္ေပးဖို႔ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ တို႔အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးခိုင္းစဥ္က တခါတည္းပဲ စကားေျပာခြင့္ရခဲ့တာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္က ဥကၠ႒ လို႔ပဲ သူသံုးခဲ့တယ္လို႔ လည္း ေျပာဖူးပါတယ္။)

အမွန္တကယ္ အေသအလဲခံခဲ့ရတဲ့ သူေတြက စစ္ေၾကာေရးမွာ ေသဆံုးသြားသူေတြ။ အသတ္ခံလိုက္ရတဲ့ သူေတြနဲ႔ ေအာက္ေျခက ရဲေဘာ္အမ်ားစုပါ။ က်မရင္ထဲမွာ ရွိေနတာလည္း ဒီလူေတြပါ။ ဒီလူေတြအတြက္ပဲ တရားခံအစစ္ကို သိ ခ်င္လို႔ နာမည္နဲ႔တကြ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတဲ့သူေတြကို လူမိုက္လုပ္ၿပီး က်မ ခ်ေရးခဲ့တာပါ။
၁။ ကိုမ်ဳိး၀င္း ကိုယ္တိုင္က ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္၊ ကိုခ်ဳိႀကီး၊ ကိုေအာင္မင္း၊ ဦးစိန္တို႔ကို ေထာက္လွန္းေရးလားလို႔ ေခါင္း စဥ္တပ္ၿပီး ႐ိုက္မေမးခဲ့တာ ေသခ်ာရင္၊ (ကိုမ်ဳိး၀င္းရဲ႕လူယံု ယခုေထာက္လွမ္းေရးက ကာကြယ္ေစာင့္ ေရွာက္ထားတဲ့ ေဇာ္ေဇာ္မင္းက ပထမ မိုးေကာင္းမွာေနတယ္၊ စာေပးစာယူနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ၿပီး သမ၀ါယမမွာလုပ္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ ေယာက္ ဖကေတာ့ စသံုးလံုးကလို႔ ၾကားရတယ္။ ေနာက္မွ မိုးညႇင္း-နမၼားဘက္ ေရာက္လာၿပီး ကိုမ်ဳိး၀င္းရဲ႕လူယံု ျဖစ္လာတယ္။ ဘယ္တုန္းကမွ ေရွ႕တန္းတိုက္ပြဲေတြမွာမပါပဲ အၿမဲေထာင့္ ကပ္ေနသူ။

အထဲျပန္၀င္ၿပီးေနာက္ ေရႊလီဘက္ကို ေရာက္လာ တတ္တယ္။ ဘဲေလးတို႔ လင္မယားကို အာမခံၿပီး အထဲေခၚသြားတယ္။ က်န္တဲ့မိသားစုေတြကိုလည္း အထဲျပန္၀င္ခ်င္ရင္ သူအာမခံၿပီး လုပ္ေပးမယ္လို႔ လာၿပီး ဆြဲေဆာင္ခဲ့တာေတြရွိတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။ အစကတည္းက ေထာက္လွန္းေရးက လြတ္တဲ့သူလား။ ေနာက္မွ ဘက္ေျပာင္းသြားတာလား စဥ္းစားစရာတခု။)
၂။ ဒုတိယအဆင့္အေနအထားကေန အဖမ္းခံရသူေတြထဲက အစီစဥ္ရွိရွိထိုးေကၽြးၿပီး ကိုယ္လြတ္႐ုန္းဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔ ဆြဲထည့္ေျဖသြားခဲ့တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးဆိုရင္၊ (နန္းေအာင္ေထြးၾကည္၊ ေၾကာင္(ခ) ကိုေက်ာ္ႏိုင္ဦး၊ ကိုခင္ေမာင္ေဇာ္၊ ကို ညီညီေက်ာ္၊ ကိုညီညီ၊ ကိုမိုးႀကီး၊ ကိုရဲလင္း၊ ကိုစိုးလင္း) ကိုမိုးႀကီး (ရန္ကုန္၊ ေကာ္မတီရံုး) က ေလ့က်င့္မြန္းမံသင္တန္း မွာ ေထာက္လွန္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ နည္းနာေတြကို ျပန္လည္ပို႔ခ်ေပးခဲ့တယ္လို႔ သင္တန္းတက္ခဲ့တဲ့ ေျမာက္ပိုင္း ရဲေမ တဦးက ေျပာခဲ့တယ္။ ကိုမိုးႀကီးကို ျပန္လြတ္ေပးသူက ကိုမ်ဳိး၀င္းကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဘယ္ဘက္က ေထာက္လွမ္း ေရးလဲ။
၃။ အစီစဥ္ရွိရွိလုပ္ႏိုင္ဖို႔ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိသူေတြက ကိုသန္းေဇာ္၊ ကိုညီညီေက်ာ္၊ ကိုခင္ေမာင္ေဇာ္ ပဲရွိတယ္။

အပိုင္း (၂) တင္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ က်မနဲ႔ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ ဖုန္းေျပာခဲ့ၾကပံုက ဒီလိုပါ။
(က်မမေမးဘဲ သူဘာေၾကာင့္ က်မကို ဒါေတြ လာေျပာခဲ့သလဲဆိုတာကိုလည္း ပါ၀င္ပတ္သက္ခဲ့ၾကတဲ့ ဒုတိယအဆင့္ အေနအထားက အဖမ္းခံခဲ့ရတဲ့ လူမွန္ရဲေဘာ္ေတြဆို စဥ္းစားၾကည့္ႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တခုက က်မေရးတဲ့ စာ ေတြကို အမ်ားထင္ထားသလို တပိုင္းစီေရးၿပီး တင္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေတြ စတက္လာကတည္းက ေရးေနတာမို႔ က်မ ျမင္ရၾကားရသိတာေတြ မွန္သမွ်ေရးထားၿပီးသား အားလံုးကို ပို႔ထားၿပီး အားလံုး ၀ိုင္း၀န္းစဥ္းစားခ်ိန္ရေအာင္ တပိုင္း စီခြဲၿပီး တင္ခိုင္းခဲ့တာပါ။ က်မပို႔လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ကိုႏိုင္ေအာင္ရဲ႕စာက ထြက္လာခဲ့တာပါ။)
နန္း) အေရႊ မင္းမေရာက္ေသးပဲနဲ႔ ဘာျပသနာမွ မရွိခဲ့ဘူးလို႔ မင္းဘာလို႔ေျပာခဲ့တာလဲ။
က်မ) ငါမေရာက္ေသးေပမဲ့ ၾကားထားသိထားတယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ေဒသခံအုပ္စု တစုစီအတြင္းမွာေရာ၊ အုပ္စုလိုက္အ ေနနဲ႔ေရာ ေနရာလုပြဲေတြရွိခဲ့တယ္လို႔ ေရးထားတာပဲ။ ငါဘယ္အခ်ိန္မွာ ေရာက္တယ္ဆိုတာလည္း ေရးထားတာပဲ။ မင္း အေသအခ်ာ  မဖတ္ဘဲနဲ႔။
နန္း) မင္းကို ငါေျပာခဲ့တယ္မဟုတ္လား။ ေရလႈိင္းစစ္ဆင္ေရးဆိုတာေလ အဲဒါ ငါလုပ္ထားတာ။ သံေခ်ာင္းကို ငါ၀တၳဳတပုဒ္ ေရးေပးလိုက္တာ၊ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္။ ကိုစိုးလင္း။ ကိုရဲလင္း။ ကိုညီညီေက်ာ္တို႔ကို လည္း ငါပဲေျဖခဲ့တာ၊ မမညိဳတို႔ မမႏွင္းေမတို႔ (ေကအို္င္ေအဘက္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး အရာရွိကေတာ္မ်ား) တို႔ကိုလည္း ငါပဲထည့္ေျဖခဲ့တာ၊ အဲ ဒါ ဗိုလ္မွဴးပန္းေအာင္နဲ႔ မမညိဳရဲ႕ေယာက္်ား ဒူခြန္ေနာင္တို႔ေရာက္လာၿပီး ငါ့တေယာက္တည္း သီးသန္႔ေခၚထုတ္ေမးခဲ့ တယ္။
က်မ) ေရလႈိင္းေတြ ေလလႈိင္းေတြ ငါမသိဘူး။ ငါသိတာက မင္းေျပာခဲ့တဲ့လိုင္းေတြ ခြဲထားတာပဲ။ (ဒီမတိုင္ခင္ ဖုန္းဆက္ တုန္းက အဲဒီလိုင္းေတြအေၾကာင္း က်မ ထပ္ေမးခဲ့တယ္။ သူမေျဖဘဲ တျခားအေၾကာင္းေတြပဲ ေ၀ွ႔လည္ေခ်ာင္ပတ္ ေျဖခဲ့ တယ္။) အဲဒီလိုင္းေတြ မင္းလုပ္ထားမွန္း အခု မင္းေျပာမွ ငါသိတာ။

ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကို ဆြဲထည့္ရတဲ့ထဲမွာ မင္းပါတယ္ဆိုတာ အခု မင္းေျပာမွ ငါသိတာ။ ငါသိတာက ကိုစိုးလင္းက ေတာင္ပိုင္းမွာရွိေနလို႔ ေတာင္ပိုင္းမွာ ဒါမ်ဳိးေတြ မရွိေလာက္ဘူးဆိုၿပီး ကိုစိုးလင္းကို မင္းထည့္ေျဖ လိုက္တယ္ဆိုတာကိုပဲ သိတယ္။
နန္း) ေက်ာင္းသားတပ္ကို ေထာက္လွမ္းေရး ထည့္ေနစရာမလိုဘူး၊ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ေတြကို အပိုင္ကိုင္ ႏိုင္ရင္ ၿပီးသြားတာပဲ။
က်မ) မထည့္လို႔ေပါ့ ၿမိဳ႕မွာကတည္း တခုခုလုပ္ဖို႔ ယံုၾကည္ရတဲ့ လူဆယ္ေယာက္စုပါတယ္။ ဘာမွ မလုပ္ရေသးခင္ အ ဖမ္းခံလိုက္ရၿပီ။ ဘိုဘိုတို႔အုပ္စုလည္း အဲဒီလိုပဲ ခံလိုက္ရတာပဲ။ လက္နက္မကိုင္တဲ့ ဘုန္းႀကီးထဲမွာေတာင္ ေထာက္လွမ္း ေရးက ထည့္ထားတဲ့ ဘုန္းႀကီး ရွိေသးတယ္။
နန္း) ေထာက္လွမ္းေရးပါတယ္ဆိုလည္း ကိုမ်ဳိး၀င္းက ေထာက္လွမ္းေရး။ မျဖစ္ႏိုင္ဖူးလား။
က်မ) မင္းပဲ ေဒသစြဲႀကီးလို႔ အညႇိဳးနဲ႔လုပ္တယ္လို႔ စြပ္စြဲထားၿပီးေတာ့။ မင္းေျပာသလို ေဒသစြဲႀကီးရင္ ဗမာစစ္အစိုးရ ေအာက္မွာ သူက ဘာလို႔ ေထာက္လွမ္းေရးသြားလုပ္ေနမလဲ။ ေဒသစြဲႀကီးလို႔ အညႇိဳးနဲ႔ လုပ္တယ္ဆိုရေအာင္လည္း သူ႔ တေယာက္တည္း လုပ္ခ်င္တိုင္းလုပ္လို႔ ရေနသလား။ ေထာက္လွမ္းေရးက အေသခံၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္မယ္ေတာ့ မထင္ပါဘူး၊ အာဏာလုတာ ေျပာရေအာင္လည္း ဒီထက္ျမင့္တဲ့ အာဏာလိုခ်င္ရင္ မိုးေပၚပဲ တက္ၾကေပေတာ့။ အမွန္က ကိုမ်ဳိး၀င္း မေသရင္ ေကာင္းမယ္၊ သူ အဓိကရွင္းရမွာ။
နန္း) သူက လူေမြးထားတာ သန္းေဇာ္တို႔က သူ႔လူေတြပဲ၊ လုပ္ခ်င္လုပ္လို႔ ရမွာေပါ့။ သူ ေသတာပဲ ေကာင္းတယ္ မဟုတ္ ရင္ ငါအသတ္ခံေနရအံုးမယ္။
က်မ) မင္းကို မသတ္ခ်င္လို႔ပဲ (၁၅) ေယာက္ထဲ မင္းမပါတာေပါ့။ သတ္ခ်င္ရင္ မခင္ခ်ဳိဦးကို ဘာထည့္စရာရွိလဲ။ မင္း က မခင္ခ်ဳိဦးထက္ေတာင္ ရာထူးပိုႀကီးေသးတာပဲ။ မင္းပဲေျပာခဲ့တာပဲ ကိုသံေခ်ာင္းနဲ႔ ကိုမ်ဳိး၀င္းက မင္းကို လက္ဖ်ားနဲ႔ ေတာင္ မတို႔ဘူးဆို။ စစ္တာၾကမ္းလာရင္ေတာင္ ၀င္ကာေပးတတ္တယ္ဆို။
နန္း) အဲဒါကေတာ့ ငါအမွန္အတိုင္း ေျပာတာ။ ငါ့ကိုလုပ္တဲ့သူက သန္းေဇာ္နဲ႔ လဆိုင္း။ မင္းလုပ္ခဲ့တဲ့ (၅) ႏွစ္စီမံကိန္းဆို တာေလ၊ အဲဒါ ငါဘယ္လိုေျဖသလဲသိလား၊ အဲဒါ CS (ကိုသံေခ်ာင္း)တို႔ လူႀကီးေတြကို အႏုနည္းနဲ႔ဆြဲေဆာင္ၿပီး ၿဖိဳခြဲဖို႔လို႔ ငါေျဖလိုက္တယ္။
က်မ) “မင္းငါ့ကို ေျပာခဲ့တုန္းက အဲဒီလို မဟုတ္ပါဘူး။ “ဆိုၿပီး သူေျပာျပခဲ့ဖူးတာ ျပန္ေျပာျပေတာ့။
နန္း) “ေအး ငါကလည္း ပံုျပင္ေတြမ်ားေနေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး”။ မင္းက “ကို” ေတြဘာေတြ တပ္ၿပီး ဘာေၾကာင့္ ေခၚ ခိုင္းရတာလဲ။ ငါတို႔က ခံရတဲ့သူေတြ ဒီေကာင္ေတြ ဘာေခၚစရာရွိလဲ။
က်မ) မင္းကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ မင္းက ဘယ္သူ႔ကိုမွ “ကို” တတ္ေခၚတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ငါသိတယ္။ ငါေျပာခ်င္ တာက သင္းသင္း သူက ဒီေလာက္ငယ္တာ၊ သူ႔ကိုလည္း ကိုမ်ဳိး၀င္းနဲ႔ ကိုသံေခ်ာင္းက ဒီေလာက္ခ်စ္တာ။ သူ႔ကို အရမ္း ႀကီး ထိခိုက္နစ္နာေအာင္လည္း လုပ္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါနားထဲမွာ သူ အဲဒီလိုေခၚတာ ႐ိုင္းတယ္လို႔ ခံစားမိလို႔။
နန္း) ေအး မင္းေရးခ်င္ရင္လည္း မင္းျမင္ရတဲ့အတိုင္းပဲေရး။ ငါ့ဘက္ကလူေတြက ငါ့နာမည္ပါေနလို႔ ဒီေကာင္မႀကီးကို ၀ိုင္းေဆာ္ရမလား လုပ္ေနၾကတာ။ ငါ မင္းနဲ႔ေသြးေသာက္ထားတယ္ ဆိုတာလည္း ေျပာျပထားတယ္။
က်မ) ျပသနာမရွိဘူး။ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကို ငါကိုယ္တိုင္ ဓါးနဲ႔ခုတ္သတ္လိုက္တယ္ေျပာလည္း ဂ႐ုမစိုက္ဘူး။ ႀကိဳးစင္ တက္ရမယ္ဆိုရင္လည္း တက္လိုက္မယ္။ ငါ့ကိုထိလို႔ ငါေရးေနတာ မဟုတ္ဘူး။ နန္းေစာေတာင္ ငါေရးခိုင္း တင္ခိုင္းခဲ့ ေသးတယ္။ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို အမွန္အတိုင္းေရးလို႔ကေတာ့ ဘယ္သူပဲ ေရးေရး ဘာမွေျပာစရာမရွိဘူး။ ငါမသိတာ ေတြ အမ်ားႀကီးရွိေသးလို႔ ငါလည္း စိတ္၀င္စားတယ္။ ပါ၀င္ခဲ့သူေတြ အားလံုးေရးေလ ေထာင့္စံုကစဥ္းစားႏိုင္ေလ အား လံုးအတြက္ ပိုေကာင္းေလပဲ၊ ဘယ္သူ႔နာမည္ပဲပါပါ အမွန္အတိုင္း ေရးဖို႔ပဲလိုတယ္၊ မင္းတို႔ပဲ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ ဖို႔ဆို၊ မင္းတို႔ေျပာတာကိုပဲ မင္းတို႔လက္ခံတယ္ဆိုရင္ အမွန္တရားက ဘယ္ကေနထြက္လာမွာလဲ၊ အစကတင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ မထားဘူး။ ေျမာက္ပိုင္းက ရဲေဘာ္ေတြအားလံုး သံုးစားမရသလို ေျပာေနၾကလို႔။ လက္ရွိအဖြဲ႔ကိုပဲ လာလာထိေနလို႔ တင္ လိုက္တာ။ မင္းကိုယ္တိုင္လည္း ငါ့ကိုေရးခိုင္းခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ မဟုတ္တာ မမွန္တာေတြလည္း ငါေရးမွာ မဟုတ္ဘူး ငါၾကားရ ျမင္ရ သိရတဲ့အတိုင္းပဲ ငါေရးထားတာ မင္းေစာင့္ဖတ္ ၾကည့္လိုက္။
နန္း) ဒါဆိုလည္းၿပီးေရာ ငါကေတာ့ တဖဲြ႔လံုးကို သိမ္းႀကံဳးမေစာ္ကားဘူး။ ေျမာက္ပိုင္းက လုပ္တဲ့သူေတြကိုပဲ နာမည္ေဖာ္ ထုတ္ေျပာတယ္။ လူ (၁၅) ေယာက္သတ္တဲ့ကိစၥ ကိုႏိုင္ေအာင္ လက္မွတ္ထိုးတဲ့ စာ ငါ့ဆီမွာရွိတယ္။
က်မ) မင္းဘယ္က ရလဲ။
နန္း) အဲဒါမင္းမသိဘူးလား၊ ငါေရးထားတင္ထားတယ္ေလ၊ ငါ ဘန္ေကာက္မွာ ေနတုန္းက လာလာေပးၾကတာ စာရြက္ ေတြ စာရြက္ေတြ ငါ့ဆီမွာ တထပ္ႀကီးပဲ။ ဘယ္သူေတြမွန္းလည္း မသိဘူး။ ႏိုင္ေအာင္တို႔ ဘယ္ေလာက္အက်င့္ပုတ္လဲ သိလား။ သူတို႔က အန္ဂ်ီအိုကရတဲ့ပိုက္ဆံေတြနဲ႔ ခ်မ္းသာေနၾကတာ။ အခုေတာ့ သူတို႔ပဲ နအဖကိုလက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ၿပီး နအဖ …. နမ္းေနၾကတာ။
က်မ) ငါမသိဘူး၊ ငါအိမ္မွာ အင္တာနက္လည္း မရွိဘူး၊ အဲဒါက သူတို႔အပိုင္းပဲ၊ လက္ရွိႏိုင္ငံေရး အေျခအေနနဲ႔လည္း ဆိုင္ တယ္။ ေအဘီကို အင္အားခ်ိနဲ႔ေအာင္ လုပ္သြားတဲ့တရားခံကို ရွာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုႏိုင္ေအာင္နဲ႔ အဲဒီအခ်ိန္က ဗဟိုေကာ္မတီေတြ ထိပ္ဆံုးကပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒါက အဲဒီကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ကိုႏိုင္ေအာင္နဲ႔ ကိုေအာင္ႏိုင္ကို ခ်ခ်င္လို႔ပဲ ေျပာ ေျပာ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ခ်င္တာပဲ ေျပာေျပာ၊ ဘာပဲေျပာေျပာ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဖြဲ႔ကိုလာထိမွာ လာထိမွာပဲ၊ ေန ပါအံုး ငါေမးပါအံုးမယ္။ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကို ငါကိုယ္တိုင္ ဓါးနဲ႔ ခုတ္သတ္ခ်င္တယ္လို႔ ငါေျပာခဲ့တယ္ဆိုတာ မင္းယံု လား။
နန္း) အဲဒါေတြထြက္လာေတာ့ ငါမင္းဆီကို ဖုန္းဆက္တာပဲ ဆက္လို႔မရလို႔။ အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ငါ ကိုညီညီဆီကို အီေမးပို႔ခဲ့တာရွိတယ္။ မင္းကိုေတာင္ ပို႔ေပးလို႔ရတယ္ မင္းမွာအီးေမးရွိလား။ ဒါေပမဲ့ မပို႔ေတာ့ပါဘူး၊ ေက်ာ္ခိုင္၀င္းကိုပါ ဆြဲထည့္လာေတာ့ ဘိုဘိုနဲ႔ ကိုညီညီလည္း ရန္ျဖစ္ၾကတယ္။
က်မ) ငါ့ကို ဘယ္လိုေျပာေျပာ ငါ ဂ႐ုမစိုက္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျမားက ဘယ္ကိုသြားေနသလဲဆိုတာ သိေနလို႔ ငါတင္လိုက္တာ။
နန္း) မင္းမွန္တယ္ထင္ရင္ မင္းသမိုင္းနဲ႔မင္းပဲ ဆက္လုပ္။ ငါကေတာ့ မင္းအေပၚမွာ ဘယ္လိုမွ သေဘာမထားဘူး။ နဂို ကအတိုင္းပဲ၊ နန္းေစာလည္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနတယ္။
က်မ) သမိုင္း၀င္တာေတြ မ၀င္တာေတြ ငါ စိတ္မ၀င္စားဘူး။ နဂိုကတည္းက နန္းေစာေရာ မင္းကိုေရာ ငါေျပာခဲ့တာပဲ။ ဒီေလာက္ႀကီးႀကီးမားမား နစ္နာဆံုး႐ွံဳးရတဲ့ကိစၥ ရန္သူ႔သူလွ်ဳိ မပါဘူးဆိုတာ ငါလက္မခံဘူးလို႔။ ရက္ရက္စက္စက္ လုပ္ခဲ့ တဲ့သူေတြကို ကာစရာအေၾကာင္းမရွိဘူး။ လုပ္သြားတဲ့ တရားခံအစစ္ကိုပဲ ငါ သိခ်င္ေနတာ။ နန္းေစာနဲ႔ ဖုန္းေျပာတိုင္း လည္း ရန္ျဖစ္ၿပီး သူငိုတာနဲ႔ပဲ အဆံုးသတ္ရလို႔ ဖုန္းေတာင္မဆက္ျဖစ္တာ ၾကာၿပီ။
နန္း) ဒါဆိုလည္းၿပီးေရာ၊ ေနာက္မွ ဖုန္းျပန္ဆက္မယ္။
ရင္းမွဴး သိုက္ထြန္းဦးကလည္း ဖုန္းဆက္ေျပာလာတယ္၊ “ဗန္းေမာ္။ ျမစ္ႀကီးနား အနားထိပဲေရာက္တာ အထဲ အထိ၀င္ခ် ႏိုင္တယ္ဆိုတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါတို႔ တပ္နဲ႔ သြားမခ်ႏိုင္ေသးပါဘူး၊” “ဟုတ္တယ္ ရင္းမွဴး က်မ ဆိုလိုတာက တပ္နဲ႔၀င္ခ် ႏိုင္တာကို ေျပာခ်င္တာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္က ဗန္းေမာ္။ မိုးညႇင္း၊ ျမစ္ႀကီးနားအျပင္ မႏၲေလး၊ ရန္ကုန္အထိ လက္နက္ ေတြ ပစၥည္းေတြ ပို႔ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ လူေတြ အဖမ္းခံခဲ့ရသလို လက္နက္ေတြပစၥည္းေတြလည္း အသိမ္းခံခဲ့ရ တယ္၊ ဒါကို ေျပာခ်င္တာပါ၊” လို႔ ျပန္ေျဖခဲ့တယ္။
ေနာက္တခါ ဖုန္းေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ “စိုးမင္းေအာင္ကို ငါ့အတြက္ ခြဲမွဴးသက္ထြန္း ထည့္ေပးတယ္ဆိုတာ ဟုတ္တယ္။ ခင္ ေမာင္စိုး (အင္းေတာ္) ကိုေတာ့ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ အတြက္ ကိုညီညီေက်ာ္တို႔ ထည့္ေပးလိုက္တာ အဲဒါနည္းနည္း မွား ေနတယ္၊” လို႔ ျပန္ေျပာျပခဲ့တယ္။ ေက်းဇူးပဲ ရင္းမွဴးေရ။
စလုပ္တဲ့အခ်ိန္တုန္းက ဒါေတြကို ဘယ္သူေတြ လုပ္သြားတာလဲ တရားခံရွာဖို႔ အျဖစ္အပ်က္အမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔၊မဟုတ္ ပဲ အသတ္ခံရ အဖမ္းခံခဲ့ရတဲ့လူေတြရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာျပန္ဆည္ဖို႔၊ (ဒါကို က်မ လက္ခံတယ္) ေနာက္ေတာ့ ရန္သူ႔သူလွ်ဳိ တေယာက္မွ မပါဘူး အာဏာ႐ူးၿပီး ေက်ာင္းသားက ေက်ာင္းသားကိုသတ္တာ ျဖစ္သြားတယ္၊ (ဒါကို လက္မခံဘူး)
အခုက် ရန္သူ႔သူလွ်ဳိျဖစ္တာ မျဖစ္တာက အေရးမႀကီးဘူး လူ႔အခြင့္ေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈက အဓိကတဲ့။ (ဒါလည္း ျငင္းစရာ မရွိဘူး။ လက္ခံတယ္။ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ ကိစၥ။) ဘယ္သူသတ္တာလဲဆိုတာလည္း သိေနတယ္။ ဘယ္သူ ႏွိပ္စက္ တာလဲဆိုတာလည္း သိေနတယ္။ သက္ေသျပစရာ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြကလည္း အသင့္ပဲဆိုေတာ့ ႀကိဳက္တဲ့တရား႐ံုး ကသာ တရားစြဲ လိုက္ၾကေပေတာ့။
ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း … “နင္တို႔ေျမာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီေလာက္ေတာင္ လူေတြကိုသတ္တာလား” လို႔ တအံ့တၾသ ေမးခဲ့တဲ့ အေပၚ ေျမာက္ပိုင္းကရဲေမတဦး ေျဖလိုက္သလိုပဲ ေျဖဖို႔ပဲက်န္ေတာ့တယ္။
ခင္ေရႊလႈိင္
မပ ၀၀၃၆
ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ (ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္း)

ေန႔သစ္မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖၚျပထားပါတယ္။

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။

2 comments:

ေတာ္ပါေတာ့
ABSDF ဆိုတဲ့အသံကို မၾကားခ်င္ေတာ့ပါဘူး
က်က္သေရတံုးလြန္းလို႔ပါ

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ ကိုမင္းကိုႏိုင္တို႔ လႊတ္လာၿပီးေနာက္ပိုင္း အေရးႀကီးတဲ့ေခါင္းေဆာင္ေတြအေၾကာင္း လက္မလည္ေအာင္ ပုတ္ခတ္ အတင္းေျပာေနရလို႔ ဒီဘေလာ့ကို မေရာက္ေတာ့ဘူးထင္ေနတာ အခုထိ မလာရရင္ မေနႏိုင္ ျဖစ္ေနၾကမွန္း အခုမွပဲ သိေတာ့တယ္။ ဒီဘေလာ့ဂ္ကို ေရးသူက ABSDF တပ္ဖြဲ႔၀င္ေဟာင္းတဦး ျဖစ္တယ္။ ဒီဘေလာ့ဂ္ကို လာရင္ေတာ့ ABSDF အေၾကာင္း မၾကားခ်င္လည္း ၾကားေနရမွာပဲ။ မၾကားခ်င္ရင္ မလာဘဲ ေနႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါလို႔ Window 7 နဲ႔ Fire fox သံုးၿပီး ၀င္လာေရးသြားတဲ့ ေမာ္စကိုက စစ္ေခြးေလး
(((([Russia]
Moscow, Moscow City arrived on "Nge Naing".
10:21:17 -- 24 minutes ago)))) ကို အၾကံျပဳပါတယ္။